עריכת צוואה בעת אבחון מחלה קשה                     

כל הנושא הזה של עריכת צוואה הוא נושא רגיש. אנשים לא ממש חשים בנוח לערוך צוואה. זה מאוד טבעי שבן אדם לא רוצה לחשוב על הזמן אשר בו הוא כבר לא יהיה בעולם. אז נכון שזה יקרה לכולנו ואף אחד לא באמת משלה את עצמו שהוא יחיה כאן לנצח. עם זאת, כתיבת הצוואה היא סוג של אקט שאנחנו כביכול חוששים לעשות אותו שמא ופן…

אז האמת היא שיש כאלה שטוענים כי כתיבת צוואה היא סגולה לאריכות ימים. זה לבד כבר יתרום לנו לתחושה טובה יותר אם ניגש לכתוב צוואה. למרות שלא ברור מה המקור לאמרה הזו ולסגולה הזו.

מתי כדאי לכתוב צוואה?

האמת היא שאין באמת תאריך אשר בו כדאי להתחיל ולחשוב על המוות. עם זאת, כתיבה של צוואה לעולם אינה מזיקה ועל כן אפשר לכתוב אותה בכל עת ובכל תקופה לשנות אותה על פי המצב החדש שנוצר או בהתאם לתנאים הספציפיים הנכונים לאותה תקופה. אז יש אנשים שמתחילים עם זה כבר בגיל 50 ויש מי שעושה את זה רק כאשר הוא נופל למשכב או חולה במחלה מסוכנת.

השאלה היא איך עורכים צוואה במצב אשר בו האדם חולה במחלה קשה?

צוואה – רק עם עורך דין

אדם שחלה במחלה קשה ומסוכנת חושש בעיקר מהמוות האורב לו בפינה. אז נכון שאסור אף פעם להתייאש ויש בהחלט ניסים כך שלא אפסה תקווה גם כשהמחלה קשה ומסוכנת. עם זאת זה לגמרי לא סותר את כתיבת הצוואה. גם אם תכתבו צוואה זה עדיין לא אומר שהמחלה שלכם היא אכן חשוכת מרפא ואתם בהחלט יכולים להמשיך להתפלל להחלמתכם. עם זאת, כתיבת הצוואה תעשה לכם רק טוב. זאת בגלל שרק כך תוכלו להיות בטוחים כי גם אם חלילה המחלה תכריע אתכם, הרי שכל הנושא של הרכוש כבר יהיה מסודר מראש והצוואה שנכתבה תסייע בחלוקה הוגנת של הרכוש.

הכתיבה של הצוואה צריכה להיות חוקית כדי שאי אפשר יהיה לערער עליה. מסיבה זו חשוב לכתוב את הצוואה מול עורך דין לענייני משפחה.

בעזרת עורך הדין אפשר יהיה לנסח בצורה חוקית ונכונה את הצוואה ולהיות רגועים שלפחות הנישה הזו מסודרת.

כך בוחרים עורך דין לכתיבת צוואה

לא צריך לחכות לעת זקנה או חלילה לזמנים של חולי, סרטן העור או כל מחלה מסוכנת אחרת. אפשר תמיד לכתוב צוואה דווקא כאשר יש יישוב הדעת ושלוות נפש.

הבחירה בעורך דין צריכה להיעשות מתוך בירורים ובדיקות בשטח כאשר כדאי לברר בקרב אנשים המכירים את עורכי הדין ויודעים להמליץ על אנשי המקצוע הנכונים.

בחירה חכמה ונכונה תעניק הרבה רוגע ושלוות נפש.

אז מה נשאר לנו? נברך אתכם באריכות ימים ושנים בבריאות איתנה.

לשיתוף הכתבה:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
מאמרים נוספים
ליצירת קשר