תחומי התמחות

עורך דין ירושה

ליווי של עורך דין ירושה בתהליך מימוש צוואות

לאחר שאדם הולך לעולמו, תהליך המימוש של הצוואה שהשאיר אחריו ילווה על ידי עורך דין ירושה, אשר יעניק ייעוץ משפטי בנוגע למגוון סוגיות הקשורות בעזבונו של הנפטר. חוק הירושה מנסה להסדיר את חלוקת הרכוש והממון של המנוח, אך לצוואה – אם נחתמה – יש תוקף קודם לכך ומכאן שלאדם יש את הכוח להחליט בעצמו, כיצד תתבצע החלוקה ומי יהיו היורשים שלו. זהו מסמך מחייב שיש לנסח בצורה מדויקת וזהירה, כאשר המטרה היא להבהיר בצורה חד משמעית עבור כל בעל עניין ואינטרס, מה יהיה חלקו בעיזבון אם בכלל. 

סיוע משפטי בעריכת צוואה

עריכת צוואה היא עניין נפוץ שאיננו מיוחס אך ורק לאנשים מבוגרים ואמידים, אלא לכל מי שחפץ להסדיר את העיסוק בכספו וברכושו, בטרם לא יוכל עוד לקבל החלטות הנוגעות אליהם – בין אם בשל הפיכתו לסיעודי שתלוי בסביבתו ובין אם בשל מוות. 

תפקידו של עורך הדין המלווה את האדם המעוניין לערוך צוואה, היא לנסח אותה בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים. עליו לוודא כי יש לה תיקוף משפטי מלא, משמע שהיא נחתמה על ידי האדם בעודו צלול לחלוטין ומודע לכל ההשלכות של הצוואה והאופן שבו היא מנוסחת, לרבות כמובן השפעתה על קרובי משפחתו, בין אם הם היורשים הטבעיים על פי חוק הירושה ובין אם לא. לעתים ניתן יהיה לחתום על ייפוי כוח מתמשך אם רצונו של עורך הצוואה לעשות כן, זאת כדי לוודא כי אם וכאשר תגיע השעה שבה הוא לא יהיה עוד עצמאי, עדיין האופן שבו ינוהלו ענייניו – לרבות מימוש הצוואה לאחר מותו – ייעשה לפי ראות עיניו ובניהול אדם שהוא מייפה את כוחו לעשות כן.

עורך דין ירושה

מימוש צוואה או התנגדות לצו ירושה

טבעי שתהיינה התנגדויות לתוכן הצוואה ואפילו לאופן שבו היא נחתמה, בעיקר על ידי מי שחשים מקופחים לאחר פתיחתה, כאשר הם מגלים לדאבונם כי חלקם בירושה איננו תואם את הציפיות שלהם. אחת מהדרכים למנוע מחלוקות וסכסוכים הקשורים לירושה, למשל אצל זוגות הנשואים בפעם השנייה, היא עריכת הסכם ממון טרם הנישואין, במטרה להחליט על חלוקת הרכוש לאחר פטירת בן או בת הזוג באופן ברור, לעתים בצורה שסותרת את הנאמר בחוק הירושה. זה יכול לקרות, למשל, כאשר לעורך הצוואה ישנם ילדים שלא במסגרת הנישואים השניים והוא מעוניין להבטיח את ירושתם.

עורך הדין המלווה את תהליך מימוש הצוואה או את התביעה המתנגדת לה, לדוגמה במקרה של בן או בת זוג שנותרו בחיים ומבקשים לרשת את כל הונו של הנפטר, יכול לייצג או את הצד שמעוניין בפסילת הצוואה או את הצד שמבקש לקיימה כלשונה. הדקויות והמורכבויות המשפטיות הן רבות במקרים כאלה ובמקביל – התהליך כולו צריך להיעשות בצורה עדינה שמאפשרת את סיום התהליך תוך הגעה לעמק השווה של שני הצדדים, עד כמה שניתן.

תחומי התמחות נוספים
לתיאום ייעוץ ראשוני
עקבו אחרינו
ליצירת קשר