כל מה שרציתם לדעת על הסכמי הממון
ייפוי כוח מתמשך - ייפוי כוח מתמשך שכר טרחה

כשאתם נמצאים בהכנות לקראת החתונה המרגשת המסמלת עבורכם התחלה חדשה, הדבר האחרון שאתם רוצים לחשוב עליו הוא גירושין. אבל לפעמים צריך לחשוב קדימה ולהיערך לכל אפשרות. וכאן הסכמי הממון נכנס לתמונה, אותו הסכם שמאפשר לכם להסדיר את הניהול על הרכוש והמשמורת על הילדים במקרה של גירושין. אף על פי שרבים חוששים ממנו, זהו ההסכם שמאפשר לכם לנהל את חיי הזוגיות בשלום מצד אחד, ומצד שני לדעת שיש לכם הסכם כתוב בטוח.

מה הם הסכמי הממון?

הסכם ממון הוא הסכם מיוחד הנחתם בין בני הזוג לפני החתונה או אחריה והוא נועד לחלק ביניהם את הרכוש במקרה של פרידה. הסכם זה נועד הן לזוגות שהתחתנו כדת משה וישראל, והן לבני זוג שהחליטו לחיות כידועים בציבור. על מנת לתת תוקף משפטי להסכם הממון, חשוב שבני הזוג יחתמו עליו בנוכחותו של עורך דין. 

כל היתרונות של הסכמי הממון שכדאי להכיר

הסכם הממון הינו הסכם מנוסח היטב אשר נחתם בידי עורך דין מקצועי כולל מגוון רחב של יתרונות שכדאי להכיר:

  1. מאפשר לבני הזוג לנהל את חייהם בבטחה.

בניגוד למה שעלולים לחשוב מלכתחילה, הסכם ממון יכול לחזק זוגיות ולא בהכרח להחליש אותה. כשבני הזוג יודעים מראש מה תהיה חלוקת הרכוש במקרה של גירושין, הם יכולים לנהל את חייהם בנחת וברוגע. כלומר, כל אחד יודע מהן הזכויות שלו במקרה של פרידה. 

  1. דרך טובה לעלות על בעיה.

מצד שני, הסכם מסוג ממון יכול להתריע מראש על בעיה של אחד מבני הזוג. כך, אם יש בן זוג שמתנגד לעריכת ההסכם, ייתכן שיש מקום לבדוק את הסיבה לדבר. לעתים בני הזוג מנסים להסתיר משהו כמו בעיות כלכליות או מניע נסתר לחתונה. 

  1. מונע חלוקת רכוש בלתי הוגנת.

במקום לחלק את הרכוש שווה בשווה לאחר הפרידה, במסגרת ההסכם ניתן לחלק אותו בצורה הוגנת. כך למשל, אם לבעל יש עסק שהוא מרוויח ממנו היטב והאישה נהנית ממנו בשלב הנוכחי, במהלך הגירושין האישה לא תירש את העסק. דוגמה נוספת היא חלוקת רכוש של נכסים. לדוגמה, אם האישה ירשה נכס מקרוב משפחה, היא תוכל לכתוב אותו לזכותה במהלך ההסכם ותהיה זכאית לו במקרה של פרידה. ההסכם נועד להעניק גם שקט להורים של בני הזוג, והם יכולים לרכוש להם נכס או להוריש אותו בידיעה שהנכס יהיה שייך לילדיהם בלבד. 

  1. ביטחון כלכלי לזוגות פרק ב'. 

זוגות פרק ב' מגיעים בדרך כלל כשכבר יש להם ילדים מנישואים קודמים. כדי להבטיח שהרכוש שלהם ילך בסופו של דבר אל הילדים ולא אל הפרוד, הם עורכים הסכמי ממון. 

  1. מתגרשים באופן חלק.

הסכמי הממון מאפשרים לא פעם גירושים חלקים. כאשר חלוקת הרכוש כבר כתובה שחור על גבי לבן, אין מלחמות ודיונים ארוכים על חלוקת הרכוש בבית המשפט. 

איך בוחרים מי יערוך את הסכם הממון?

לאחר שהבנו את חשיבותו של הסכם הממון, חשוב לבחור את עורך הדין הנכון שיערוך אותו. דבר ראשון, יש צורך לבחור בעורך דין המתמחה בהסכמי ממון ובענייני משפחה. איש מקצוע זה יערוך את ההסכם בהתאם לדרישות שלכם. כמו כן, כדאי לבדוק את מספר שנות הניסיון של עורך הדין ואף לאסוף המלצות מסביב. ולבסוף, מומלץ לבחון את התנהלותו של עורך הדין במהלך הפגישה הראשונית שלכם איתו. האם מדובר באדם אדיב, רגיש, שירותי ומבין עניין? אחרי הכול, אתם פונים אליו בנושא מורכב, ומטבע הדברים מעוניינים לקבל את המענה הטוב ביותר. 

 

לשיתוף הכתבה:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
מאמרים נוספים
ליצירת קשר