תחומי התמחות

הסכם ממון

מהו הסכם ממון ומתי כדאי לחתום עליו

הסכם ממון הוא חוזה שנערך בין בני זוג שעומדים להינשא או שחיים כידועים בציבור, כאשר מטרת החתימה עליו היא להסדיר את הנושאים הכלכליים בתקופה שבה תתנהל הזוגיות ובעיקר – לנהל את ענייני הכספים והרכוש ואת חלוקתם, אם וכאשר בני הזוג ייפרדו. פרקליט מומחה המלווה את התהליך, ינסח את ההסכם באופן המקובל על שני בני הזוג ויסייע לביאור המשמעויות המשפטיות השונות העולות ממנו, בכל שלב לאורך הדרך.

באילו מקרים כדאי לחתום על הסכם שכזה?

מומלץ לנסח הסכם ממון ולחתום עליו, כאשר ישנו צד במערכת היחסים אשר זקוק להגנה על רכושו וממונו ורוצה להסדיר כבר בתחילת הזוגיות את האופן שבו היא תסתיים – ובכך למנוע מחלוקות שהשלכותיהן עלולות לפגוע בו. לרוב יחתמו בני הזוג על ההסכם, כאשר קיים ביניהם הבדל משמעותי בנוגע לאמצעים הפיננסים, שהם מביאים עמם לתוך מערכת היחסים.

גם ההורים של בני הזוג יכולים להוות גורם מניע ומזרז לחתימה על הסכם הממון, כאשר המטרה היא לשמור על ההון המשפחתי ולמנוע חלוקת רכוש "חצי חצי", במידה שהזוג ייפרד.

הסכם ממון

איזה מידע צריך לכלול הסכם ממון לפני נישואין?

חוק יחסי הממון קובע, כי בעת פרידה יבוצע איזון בממון וברכוש של בני הזוג. מטרת החתימה על הסכם הממון, היא להחליט מראש על האופן שבו המשאבים יחולקו, בשונה מהגדרת החוק וכאשר חלוקה שווה אינה באה בחשבון. ההסכם יעניק תוקף לחלוקה אחרת, אם וכאשר יהיה צורך בכך, באופן שעליו מסכימים בני הזוג ושמעניקה לכל אחד מהם בנפרד ולשניהם יחד – רוגע ושלווה באשר לבטחון הכלכלי שלהם, במידה שיפרידו כוחות בעתיד.

בשל כך, צריך ההסכם שייחתם בליווי עורך דין קניית דירה לכלול את כל הנושאים הכוללים הן את הרכוש והכסף והן את השימוש בהם, לרבות כספים זמינים, ביטוחים, חסכונות, נכסים ולמעשה כל מה שניתן לחלק שווה בשווה לפי חוק יחסי הממון ושאותו בני הזוג מעוניינים לחלק בצורה התואמת את האינטרסים שלהם. החתימה על ההסכם טרום הנישואין, מאפשרת את הפנייה לנוטריון ולהסתפק בכך, מבלי שיהיה צורך לפנות לערכאה משפטית.

חשיבות הליווי המשפטי במימוש ההסכם

מימוש הסכם הממון יאושר בבית המשפט לענייני משפחה, או בבית הדין הרבני, או באישור נוטריון אם הוא נחתם לפני או שלא במסגרת נישואין. תיקוף משפטי של המסמך, חשוב שייעשה כבר בשלבים הראשונים של ניסוחו וכמובן כאשר בני הזוג נפרדים – ועולה הצורך לממש את הכתוב בו.

ליווי של עורך דין ירושה יועיל לאורך כל התהליך ובנוסף, יאפשר חתימה על צוואה המסדירה את הרכוש והממון שיורישו בני הזוג לילדיהם, מה שהופך לבעל משמעות ייחודית אם מדובר בנישואים שניים וכאשר לאחד או לשני הצדדים יש ילדים ממערכת היחסים הקודמת. הכנת צוואה תאפשר לשני הצדדים להבטיח את הירושה עבור ילדיהם ולמנוע אינטריגות וסכסוכים בעתיד, הנוגעים לבעלות על הרכוש או הכספים של הוריהם. לבדיקת הסכם ממון מחיר או פרטים נוספים צרו קשר עם המשרד שלנו וניתן לכם את המידע המדוייק עבורכם לפי הסטטוס שבו אתם נמצאים.

תחומי התמחות נוספים
לתיאום ייעוץ ראשוני
עקבו אחרינו
ליצירת קשר