מתי כדי להתייעץ בנושאי ירושה
עורך דין ירושה

מתי כדי להתייעץ  בנושאי ירושה

מהו תפקידו של עורך דין ירושה? מה הוא עושה במערכת המשפטית? האם יש לו אפשרות לעזור עם כתיבת צוואות ולייעץ בענייני ירושות? שאלות אלו ואחרות יכולות לכוון את תנועתה של כתבה זו.

מה אנחנו  יכולים לקבל מעורך דין ירושה?

מה באמת אפשר לעשות מתוך עזרתו של עורך דין ירושה? ראשית כל, אפשר לתהות על תפקידו במערכת המשפטית. אפשר שיהיו לו מספר כובעים, כשאחד מהם הוא עזרה או תמיכה בכתיבת צוואה. כחלק מאותה עזרה, הנוסח שיתקבל עבור הצוואה, יכול להיות מאוד ברור, בהיר ומדויק. בחירת המילים, הניסוח ועצם הכוונה יכולה להיות מאוד חד משמעית, מדויקת ומנוסחת ביעילות ובפשטות בהירה. הצוואה יכולה לחול הן על רכוש קיים והן על רכוש עתידי. עורך דין שמתעסק בדיני צוואות וירושות יכול לעזור גם למי שרואה את עצמו כיורש פוטנציאלי, לממש כתב צוואה קיים, או להוציא צו ירושה באם היא לא נמצאה.

תמיכה בהתנהלות משפטית בדיני ירושה

ובכן, עקב כך שהוא למעשה מסוגל לעזור לנסח צוואות שאנשים מבינים מה כתוב בהן וברור להן "למה התכוון המשורר", זו כבר עזרה רלוונטית, שכן "הכל על השולחן". זה ברור וידוע למה התכוון המשורר, ומה הוא רצה להגיד. ואין אחד שיכול להגיד שהכותב לא ידע מה הוא רצה, או שהוא לא בהכרח התכוון למה שהתכוון, או שאולי יש סייגים או פגמים בצוואה. כל אלו אפשריים כמובן, ועם זאת נוכחות ועבודה משותפת עם עורך דין ירושה יכולה לעזור ולתת זוג עיניים מקצועיות, כפרספקטיבה על המצב שיכולה לשקף לאנשים נקודת גישה לתוך מה שהיה. באם יהיו ספקות עורך דין המתמחה בצוואות וירושות יכול להפיג אותן על ידי כך שיספר איך הוא רואה את המצב מהצד שלו ומה הוא חווה שהייתה "כוונת המשורר", כמו גם לעזור לאותה כוונה להיות מנוסחת בכתב באופן בהיר וברור כך שהיא יכולה לעבור באופן חלק לפחות מבחינת דיני ירושה כיוצא בזה.

באם מישהו לא כתב ירושה, הרי שישנם דיני ירושה. החוק מבקש לחלק באופן שווה לכאורה תא רכושו של המוריש בין בני זוגו המוכרים בתקנות לבין ילדיו. כך שאפשר שבת/בת הזוג יקבלו כחמישים אחוז מן הסכום הכולל בעוד הסכום שנשאר, 50% נוספים, יחולקו בין הילדים. באם בני הזוג לא היו נשואים אלא ידועים בציבור, ייתכן שבעל מקצוע כמו עורך דין המתמחה בדיני ירושה יכול לסייע לידועים בציבור שכאלה לממש את הזכאות שלהם לאותם תנאי ירושה. אלא שנדמה שישנם תקדימים עם הזמן המאפשרים גם לידועים בציבור לקבל הכרה כנשואים לכל דבר ועניין (לפחות נראה שזה מתיישר כך עם מס הכנסה במקרים מסוימים).

עורך דין ירושה יכול להציג רק את הפרטים שאסף וגילה

כל שהוא יכול לעשות, בהיבט של עורך דין ירושה, זה פשוט להציג את הנתונים לבית המשפט – כך שבית המשפט יידע מה יכול להיות רלוונטי בנוגע לקבלת החלטה באשר לירושה כזאת או אחרת.

עורך דין ירושה: צוואות מרובות

ייתכן שבאם מישהו כותב מספר צוואות, הרי שהאחרונה מבניהן היא המעודכנת. ישנה המלצה, שאולי עורך דין ירושה ימליץ ואולי לא, פר מקרה – שהיא תיכתב בנוכחות עדים ואף תיחתם בנוכחותם. או אפילו, אפילו בנוסף – עם חתימתו של עורך דין רלוונטי. או אפילו רשות, כמו שופט ו/או נוטריון. ניתן לאחסן את הצוואה העדכנית ביותר ולהפקידה ברשם הצוואות, כך שהיא תהא זמינה לאיתור. באם תהיה חתימה של עורך דין, או של "רשות" כשלהי, כמו של שופט – אפשר שהדבר יעניק אמינות וסמכות משפטית לאותה צוואה מה שיכול להקנות לה את הזרימה, או הביטוי, לעבור בקלות יתר.

 

לשיתוף הכתבה:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
מאמרים נוספים
ליצירת קשר