הכול על עורך דין נדל"ן
עורך דין קניית דירה - שכר טרחה עורך דין קניית דירה

ישראלים רבים משתלבים בתחום הנדל"ן כדי לנסות ולהרוויח מהתחום הנרחב הזה כמה שיותר. חלקם מוכרים את הנכס שברשותם, ואילו אחרים מעוניינים למכור את הדירה או הבית במחיר משתלם. כך או כך, תחום הנדל"ן כולל סעיפים משפטיים רבים שיש לשים אליהם לב, כך שלא ניתן לערוך עסקת נכסים בין שני שותפים ללא עזרתו של עורך דין מקצועי. עורך דין נדל"ן הוא האדם שמלווה אתכם בכל התהליך. 

באילו מקרים נזדקק לעזרתו של עורך דין נדל"ן

אנו נזדקק לעזרתו של עורך דין נדל"ן במקרים רבים, כאשר נרצה לחדש את חוזה השכירות, למכור נכס או למצוא נכס לרכישה. אלה כמה מבין המקרים הנפוצים יותר שבהם רצוי שיהיה לכם ליווי צמוד של עורך דין:

  1. רכישת דירה.

כשמדובר בעסקת רכישת דירה, חשוב לבחון היטב עם מי אנו סוגרים עסקים. כאשר מדובר בסכומי כסף גדולים של מיליונים, יש צורך להתייחס לעניין בזהירות יתרה. עורך דין מקצועי יעזור לכם לקבוע את זהותו של המוכר ולבחון אם קיימים לדירה שיעבודים כלשהם. באופן כללי, רכישת דירה בעזרת עורך דין קניית דירה (נדל"ן) היא רכישה בטוחה. מעבר לכך, גם כאשר רוכשים דירה מקבלן, חשוב להתייעץ עם עורך הדין ולוודא שמדובר בקבלן אמין. 

  1. תביעות לפינוי מושכר.

יש לכם דירה שאתם משכירים והדייר מסרב להתפנות? קיימת אפשרות לתבוע את הדייר אם לא חל עליו חוק להגנת הדייר, במקרים שבהם הוא אינו משלם שכר דירה או מפר בתוקף את תנאי החוזה שנקבעו מראש. 

  1. חתימה על חוזה שכירות.

לפני החתימה על חוזה השכירות כדאי שהן המשכיר והן השוכר יתייעצו עם עורך דין מקצועי. עורך הדין ימליץ על הסעיפים שיש לכלול בחוזה וידגיש את האותיות הקטנות שבו. חוזה השכירות נועד למנוע סכסוכים בין המשכיר ולשוכר בעתיד, והוא מספק מענה לשאלות כמו האם רשאי השוכר לעזוב את דירתו לפני שהסתיימה השכירות? מי אחראי לשלם על תיקון ליקויים בדירה? ועוד. 

  1. פירוק שיתוף מקרקעין.

שותפות בנכסים נוצרת מסיבות שונות כמו ירושה המתחלקת בין ילדים או נישואין. לעתים יש צורך לפרק את השותפות הזו בגלל סכסוכי ירושה או גירושין, והמחלוקות על עניינים יקרים כמו נכסים עלולות להרחיק לכת. עורך הדין עוזר לצדדים לעשות זאת נכון, כך שכולם יצאו נשכרים בסופו של דבר. 

  1. מיסוי מקרקעין.

בעת מכירה או רכישה של הנכס מוטלים מיסויים רבים. כך למשל, מס רכישה הוא מס שמטילים על הרוכש, בעוד במס השבח מחויב מוכר הדירה. פעמים רבות הלקוחות משלמים את המיסים באופן אוטומטי מבלי לבדוק את זכויותיהם, וכך מפסידים כסף רב. עורך דין העוסק בתחום הנדל"ן דואג לכך שזה לא יקרה, ואף מברר אם ללקוחותיו מגיע פטור ממסים במקרים מסוימים. 

כך תבחרו עורך דין נדל"ן

ראינו מקרים שונים שבהם נזדקק לעזרתו של עורך דין נדל"ן. כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר, יש צורך לבחור את איש המקצוע הטוב ביותר. דבר ראשון, מומלץ לבחון עד כמה עורך הדין מנוסה בתחומו, ואם אפשר לאסוף המלצות ולדבר עם אנשים שנעזרו בשירותיו. דבר שני, כדאי לערוך סקר שוק של טווח המחירים עבור שירותי עורך הדין ולבקש מאיש המקצוע הצעת מחיר מפורטת. כמו כן, אם אתם מחפשים ייעוץ בנושא מסוים כמו מיסוי או פירוק שיתוף מקרקעין, חשוב לבדוק היטב אם עורך הדין מתמחה בתחום. בסופו של דבר, צריך שתהיה כימי טובה ביניכם לבין עורך הדין שאתם בוחרים, שכן תצטרכו לעבוד יחד לאורך זמן, עד שתתבצע עסקת הנדל"ן. 

 

לשיתוף הכתבה:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
מאמרים נוספים
ליצירת קשר