קריסה כלכלית של אנשים פרטיים ואנשי עסקים
קריסה כלכלית

קריסה כלכלית

אף אדם לא מעוניין להגיע למצב של קריסה כלכלית, אך במציאות שלנו ובמיוחד לאור מגפת הקורונה, אנשים פרטיים וגם אנשי עסקים רבים הגיעו למצב של קריסה כלכלית. במצבים הללו אנשים מאבדים את העשתונות והם משתדלים לעשות סדר בבלגן כדי להציל את עורם ולא להגיע למצבים קשים. אם מדובר באדם פרטי הוא מבצע תחשיב של סך החובות שלו ואם הסכום אינו עצום, הוא בוחן כמה דרכים כדי לכסות אותם. זו יכולה להיות הלוואה מקרוב משפחה תוך מתן התחייבות להחזיר זאת תוך תקופה שנקבעה מראש. לחלופין הוא יכול לבדוק אפשרות קבלת הלוואה על חשבן כספים שקיימים בקופת גמל או בקופת פיצויים. כך הוא יכסה את החובות ואת ההלוואה לחברת ההשקעות הוא יחזיר רק לאחר שיהיה זה כסף נזיל וסכום ההלוואה יקוזז מסך הכספים המגיעים לו.

כשמדובר באיש עסקים בעל עסק או בעל חברה, במקרים רבים הסכומים הם הרבה יותר גבוהים. כדי להימנע ממצבים קריטיים, איש העסקים מנסה לקבל הלוואה, לדחות תשלומים, להגיע להסדרים עם ספקים או למכור נכס. המגמה ברוב המקרים היא לא להגיע למצב של קריסה כלכלית ומצב של אל חזור, אך כאשר איש העסקים מבין שהוא עשה כל שניתן אך אי אפשר לצאת מהמצב הפיננסי החמור ולכן אין לו ברירה אלא לפנות אל משרד עורכי דין לענייני פשיטת רגל בחיפה כדי שיסייע לו בתהליך של פשיטת רגל שהוא קשה מאד כלכלית, משפטית, נפשית ובריאותית עבור כל אדם.

תשלומים לאור קריסת כלכלית

לא מכבר הוחלט על רפורמה חדשה בתחום פשיטת הרגל. על פי תוכנית זו בעל החוב אחראי לשלם חלק מחובותיו וזאת על פי הנתונים הכספיים שמועברים לכונס הנכסים הרשמי. הוא בוחן באופן מעמיק את מצבו הכספי של אדם זה. בהתאם לגובה החוב שלו לנושים השונים, מתקבלת החלטה מה יהיה הסכום הכספי שאדם זה יעביר בכל חודש לקופת בית המשפט. מתוך סכום כספי כללי זה ינותב הסכום שסוכם עבור כל אחד מהספקים. על פי תוכנית חדלות פירעון במקרים של קריסה כלכלית, החייב ישלם את חובותיו לאורך כמה שנים, על פי המועדים שסוכמו מראש.

צו הפטר

אם החייב עמד בכל התשלומים שלו על פי התקופה שנקבעה ובנוסף לכך הוא לא צבר בתקופה זו חובות נוספים, או ביצע מעשים לא אחראיים מבחינה פיננסית, בית המשפט בוחן את כל הנתונים במקרים רבים הוא מאשר לאדם זה צו הפטר. מסמך זה פוטר אותו מכל החובות הנוספים שקיימים בתיק זה וכך הוא יכול לפתוח דף חדש.

מגבלות של פושטי רגל

על מי שמוכרז כפושט רגל לאור קריסה כלכלית יש מגבלות שונות כמו העובדה שהוא לא יכול לפתוח חברה חדשה, לפתוח חשבון בנק, להחזיק כרטיס אשראי, לטוס לחו"ל ועוד. לאחר קבלת צו ההפטר כל המגבלות הללו מבוטלות.

 

לשיתוף הכתבה:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
מאמרים נוספים
ליצירת קשר