תחומי התמחות

עורך דין מכירת דירה

ליווי של עורך דין מכירת דירה בתהליכי מכירת נכסים

אם קניית דירה היא הרכישה המשמעותית ביותר שיבצעו מרבית האנשים במהלך חייהם, גם מכירת הנכס היא עסקה גדולה ויקרה שיש לה תוצאות משנות-חיים, לכן הייעוץ המשפטי והליווי של עורך דין מכירת דירה הם חשובים כל כך. הפרקליט ילווה את המוכרים וייצג אותם אל מול הרוכשים הפוטנציאליים, החל מניסוח הסכם המכירה, דרך ניהול משא ומתן מול כל הגורמים הרלוונטיים ועד למסירת הדירה לבעליה החדשים. 

תפקידו של עורך דין מכירת דירה בעסקאות נדל"ן

חשוב להבין שממש כמו הקונים של הנכס, כך גם למוכריו יש עניין רב בעריכת בדיקות מעמיקות טרם החתימה על הסכם המכר – בדיקות שבפועל יכולות להיות "שוות" הרבה מאוד כסף מבחינתם ולצמצם או להגדיל בצורה ניכרת את ההכנסות שלהם, בעקבות המכירה. כל הבירור הנוגע למצב הדירה בטאבו, במנהל מקרקעי ישראל אם צריך או בחברות משכנות, מתבצע על ידי עורך הדין, אשר גם מבצע בחינה יסודית של תנאי התשלום המוצעים למוכרים במסגרת ההסכם, לרבות התנהלות שוטפת מול אדם שקיבל ייפוי כוח מתמשך אם קיים כזה, שמנהל את עסקת המכירה במקום בעלי הנכס האמיתיים.

הרעיון הוא לבדוק לא רק את הצד המוכר לטובת הרוכשים החדשים, אלא גם את הקונה עצמו: עורך הדין המלווה את בעלי הדירה הנוכחיים, יעזור לנסח ולוודא את תנאי התשלום של בעליה העתידיים על הנכס ואת התאמתם למוכרים וכן יערוך בדיקות בנוגע ליכולת הכלכלית של הקונים למלא את חלקם – ולשלם את כל התשלומים בזמן ובמלואם. חשוב מאוד לדאוג לכל הנושאים הללו לפני העברת הבעלות של הדירה, כדי שהעסקה, במידה שלא התנהלה כמו שצריך, לא תגרור את בעלי הדירה הקודמים אל בירוקרטיות מתישות ומיותרות – אחרי שכבר נחתם הסכם מכירה.

עורך דין מכירת דירה

ביצוע בדיקות עבור בעלי הנכס

הבדיקות שיש לבצע לפני החתימה על הסכם המכירה, הן רבות ומגוונות: החל מהגנה על המוכר מפני הלוואת המשכנתא שהקונה קיבל, דרך בחינת היכולת שלו לפרוע את ההתחייבויות הכלכליות כאמור, עד להבהרת הסטטוס של כלל התשלומים הנוגעים למוכר והכרוכים בעסקת המקרקעין, לרבות מס שבח, שכר הטרחה של הפרקליט שמלווה את העסקה והוצאות אחרות כמו דמי תיווך ועוד.

ליווי משפטי עד למכירת דירה: 

כאשר קיים הסכם ממון או הסדר כלכלי בין כלל בעליה של דירה העומדת למכירה, קל יותר לנהל את הליך המכירה וזאת כיוון שלפחות בעניין הירושה או העיסוק בנכס – קיימות הוראות מדויקות. עם זאת, לא תמיד הכל עובר "חלק" וייתכן בהחלט שתהיה התנגדות בקרב הקרובים של מוכרי הנכס, למשל ילדיהם מפרק ב' של הנישואין, בנוגע לכספים או רכוש שהם זכאים להם. המטרה בליווי המשפטי בכל שלבי המכירה, היא למנוע מכל עניין ולו הפעוט ביותר, מלהכשיל את סגירת העסקה למכירה של הדירה, לטובת האינטרסים האישיים של בעליה.

תחומי התמחות נוספים
לתיאום ייעוץ ראשוני
עקבו אחרינו
ליצירת קשר