באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין מקרקעין?
עורך דין מקרקעין

מוכר, רוכש, מקבל או מעביר נכס? אתה צריך עורך דין מקרקעין

תחום המקרקעין הינו מאוד מורכב ומסועף והוא כולל בתוכו היבטים משפטים וכלכליים גם יחד. מאחר וכל עסקת מקרקעין טומנת בחובה גם סכומי כסף עצומים ובירוקרטיה מתישה, חשוב מאוד לפנות אל עורך דין שמתמחה בנושא על מנת לצלוח את הדרך בצורה חלקה. באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין מקרקעין? מייד תבינו.

 

רכישת נכס

במדינת ישראל ישנם תהליכים קפדניים שנקבעו בחוק באשר להעברת בעלות מסודרת של נכס מהמוכר לקונה, בין אם מדובר על רכישת נכס יד שנייה ובין אם על נכס חדש מקבלן. עורך דין שמתמחה במקרקעין מכיר את כל התהליכים הללו על בורים וחשוב מאוד להתקשר עימו בכל עסקה של רכישת נכס. מדוע זה כל כך חשוב? מאחר ובדיוק כמו שכל עורך דין מומחה לרישום קבלנים יודע כיצד ללוות את הלקוח שלו עד להירשמותו בפנקס הקבלנים על פי חוק, כך גם בכל הקשור לרכישת נכס.

עורך הדין הוא הדמות שלמעשה אמורה ללוות את הקונה בדרך לעסקת רכישה שתיעשה על פי החוק. ראשית כל, מוודא עורך הדין את כל מה שחשוב לדעת על הנכס עצמו, האם חלים עליו עיקולים או שעבודים כלשהם ומיהם הבעלים החוקיים שלו. לאחר מכן הוא מתחיל בדיונים אל מול עורכי הדין של המוכר או של הקבלן באשר לניסוח הסכם הרכישה של הנכס.

בשלב הבא, עורך הדין מוודא כי נרשמת הערת אזהרה לטובת הרוכש בטאבו ולאחר ביצוע כל ההליך הבירוקרטי והעברת הכספים, רושם את הנכס על שם הקונה. בנוסף בוחן עורך הדין האם הדירה נמסרה לרוכש על פי כל התנאים שהוסכמו (מסירת המפתחות בזמן, אי-קיומם של ליקויים בדירה וכו') ובמידה ולא, הוא יפעל לטובת הלקוח שלו לתיקון המצב.

 

מכירת נכס

לא רק הרוכש כי אם אלא גם המוכר צריך להסתייע ביישות משפטית מקצועית לאורך תהליך מכירת נכס. עורך הדין יכול לעזור למוכר באימות זהותו של הרוכש, קביעת שלביות העברת הכספים בתמורה לנכס וכמו כן, לסייע למוכר בכל הקשור למיסוי העסקה ולהימנע מתשלום יתר של מס שבח, היטל השבחה ועוד, מה שעשוי להשפיע רבות על כדאיות המכירה מלכתחילה. חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין שמבין בעולם מיסוי המקרקעין כמה שיותר מוקדם, על מנת שניתן יהיה לקחת בחשבון את כל הפרמטרים ולקבוע את המחיר המבוקש עבור הנכס בהתאם.

 

מקרים נוספים שבהם כדאי להתקשר עם עורך דין מקרקעין

עוד מקרים שבהם כדאי להיעזר בשירותיו של עורך דין מקרקעין הם ביטול חוזה מכר ובקשת פיצויים, עסקאות קומבינציה אל מול קבלנים, העברת בעלות ללא תמורה (בתהליך גירושין, בין קרובי משפחה אחרים), ליווי פרוייקטי תמ"א 38 ופרוייקטי התחדשות עירונית אחרים (כגון פינוי בינוי), ניסוח הסכם שכירות, פינוי שוכרים שהפרו את התחייבויותיהם, דיני צוואה וירושה בתחום המקרקעין ועוד.

 

 

לשיתוף הכתבה:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
מאמרים נוספים
ליצירת קשר