רשלנות בלידה: כל מה שצריך לדעת

מה זה ספינה ביפידה? מדובר במום מולד המתפתח בחודש הראשון להריון. במילים אחרות שדרה שסועה. כאשר הדבר נגרם מרשלנות צריך לגשת לתביעה על רשלנות רפואית. גם תביעת נזקי פגות, כמו תביעה ספינה ביפידה, היא תביעה על רשלנות רפואית הקשורה למהלך הלידה וההיריון. תביעה רשלנות בלידה מתייחסת לכל רשלנות שגרמה נזק ליולדת, לעובר או ליילוד. בדקו את זכאותכם לתביעה על רשלנות.

תביעה רשלנות בלידה

תביעה רשלנות בלידה היא תביעה בגין רשלנות של צוות בית החולים, רשלנות שגרמה נזק לעובר, ליילוד או לאם ו/או לשניהם. הנזק יכול שייגרם כתוצאה מהתערבות לא נכונה של הרופא או שאר אנשי הצוות וכן במצב של אי התערבות כאשר היה צורך. אם נקלעתם לאחד ממצבים אלו פנו אלינו על מנת להעריך את הנזק והאם ניתן לתבוע את הגורמים האחראיים לדעתכם לנזק שנגרם. מה למשל מצדיק תביעה רשלנות בלידה? קידום של הלידה בכלים לא מתאימים, כמות מופרזת של משככי כאבים שגרמו לנזק לאם או לעובר ועוד. ומהי לדוגמה חוסר התערבות המהווה רשלנות בלידה? מצוקה עוברית שלא זוהתה, עובר שלא קיבל חמצן והדבר לא התגלה בזמן, הולדה טבעית כשהיה צורך בניתוח קיסרי, חוסר נוכחות של רופא במקום, טיפול רפאי שהיה צריך להינתן מיד בלידה ולא ניתן כל אלו ועוד הם מקרים קלאסיים של רשלנות רפואית בלידה. פנו אלינו בעניין תביעה רשלנות בלידה.

תביעה ספינה ביפידה

חומצה פולית היא תוסף תזונה לתקופת ההיריון, שנטילתה ידועה כמונעת מומים רבים בשדרה של העובר. בין היתר היא מונעת שדרה שסועה, מה שנקרא תביעה ספינה ביפידה. מלפני למעלה מ-20 שנה מחייב משרד הבריאות את רופאי הנשים באמצעות חוזר מיוחד ליידע כל אישה בהריון בדבר החשיבות בנטילת חומצה פולית ולהבטיח שזה אכן ייצא לפועל, כלומר שכל אישה בהריון תיטול את התוסף, בעיקר בתחילת ההיריון. אם הרופא לא הודיע או לא המליץ לאם על נטילת החומצה והתינוק נולד עם שדרה שסועה, זה עילה לתביעה ספינה ביפידה. עמוד השדרה הוא עצם שלאורכו עוברת חוט השדרה בתעלה. חוט השדרה הוא עצב אשר מעביר אותות למוח. חוט זה מתפתח אצל העובר בחודש הראשון להיריון. כאשר מתפתח מום שמצדיק תביעה ספינה ביפידה נוצר פתח בחוליה אחת לפחות, של השדרה ודרך הפתח בולטים עצבים מסוימים. הבעיה עלולה לגרום לפגיעה תחושתית ואף מוטורית באברים הנמצאים מהעצב הבולט ומטה.

תביעת נזקי פגות

לידה מוקדמת היא לידה המתבצעת לפני השבוע ה-37 להיריון. תינוק שנולד לפני שבוע זה הוא פג. במקרים רבים לא מן הנמנע שייווצרו סיבוכים מסוימים אצל התינוק, חלקם סיבוכים שילוו אותו למשך כל ימיו. סיבוכים המצדיקים תביעת נזקי פגות: עיכוב התפתחותי, ליקויי למידה, בעיות מוטוריות, שיתוק מוחין, פיגור שכלי, בעיות במערכת העיכול, במערכת הנשימה או באכילה. כמו כן עלולות להיווצר אצל תינוקות שנולדו בלידה מוקדמת, בעיות שמיעה וראייה המצדיקות תביעת נזקי פגות. וגרוע מכול – העובר עלול למות בלידה מוקדמת. ישנם סימנים או אימהות בעלי סיכון גבוה ללידה מוקדמת. הרופאים צריכים להיות ערים לכך וליידע את האם, בכדי שתוכל לנקוט בפעולות אפשריות למניעה של לידה שכזו. סיכון ללידה מוקדמת קיים לאחר לידה מרובה, בלידות לאחר גיל 35, בעיות מסוימות ברחם, בעיות בריאות שונות של האם כגון לחץ דם וסוכרת, דלקת בדרכי השתן ועוד. אי איתור גורם הסיכון יכול להצדיק תביעת נזקי פגות.

 

לשיתוף הכתבה:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
מאמרים נוספים
ליצירת קשר