איך בוחרים עורך דין בשביל עסקת רכישת דירה?

לקחת עורך דין בשביל עסקת רכישה דירה זה לא פריבילגיה. תפקידו של עורך הדין לדאוג לחוזה שיגן על האינטרסים שלכם. הוא לא רק מנסח את החוזה, אלא צריך לבדוק את זהות המוכר, את מאפייני הנכס, קיומן של ערבויות לטובתכם ועוד ועוד. על מנת שלא תקנו חתול בשק ועל מנת שתקבלו תמורה הולמת לכספכם, שימו לב לכללים שיעזרו לכם לבחור בצורה מתאימה את עורך הדין שייצג אתכם.

חד משמעית, מקרקעין זו התמחות

מרבית עורכי הדין מכירים די טוב את חוק החוזים. אבל המומחים של Homely-mls מסבירים כי לא מספיק להיות בקיאים בחוק החוזים על מנת לטפל בעסקאות נדל"ן. מדובר בנושא מורכב מאוד, ונדרש עורך דין שיודע לרדת לפרטים הקטנים. יש צורך בהבנה במיסוי מקרקעין ובנושאים מאוד מגוונים נוספים. ניסוח חוזה או הכנסת תיקונים בחוזה שהוצע לכם, זה רק חלק מהדרישות על עורך הדין. וודאו שאתם נעזרים בעורך דין שמתמחה בנדל"ן ושייצג אתכם על הצד הטוב ביותר.

בדקו את הניסיון, זה חשוב ביותר

מובן מאליו שכדאי לבדוק שעורך הדין שלפניכם הוא בעל כל התעודות המקצועיות. תוכלו לבדוק שהוא אכן חבר בלשכת עורכי הדין, מה שמבטיח שהוא פועל על פי כללי המקצוע והקוד האתי הנדרש. אולם שימו לב, אין רישוי מקצועי ספציפי, לעיסוק בעריכת דין בתחום הנדל"ן. מה שקובע זה הניסיון המקצועי של עורך הדין.

תוכלו לבקש לדעת אילו סוגי עסקאות נדל"ן עורך הדין ליווה בשנים האחרונות. בדקו שהוא מבין ויודע כל מה שצריך לדעת על נדלן ישראלי, חוק המכר, ערבויות בנקאיות בתחום הדיור. אם יש מאחוריו לקוחות מרוצים, זו בהחלט נקודה שכדאי להתייחס אליה. שאלו את עורך הדין איך הוא מוודא שהעסקה "כשרה" וכי הוא מקפיד לבדוק את נסח הטאבו והאם ישנם חובות שרובצים על הנכס שאתם קונים.

שקיפות בשירות ובמחיר

העדיפו עורך דין שפועל מולכם בשקיפות לאורך כל הדרך. חשוב שתדעו מראש כמה כסף אתם אמורים לשלם כשכר טרחת עורך הדין. אגב, אם המחיר הנדרש נראה לכם נמוך מדי, לרוב זו נורת אזהרה. יש לא מעט עורכי דין מתחילים שמצאים לכל עבודה, אך לא בהכרח מבינים נדלן. עדיף לשלם מחיר הוגן, אבל לישון בשקט בזכות ליווי משפטי של עסקת הרכישה.

אגב שימו לב למיתוס מטעה. אם אתם קונים דירה מקבלן, רבים חושבים כי עורך הדין הוא משותף. למעשה, עורך הדין שמביא הקבלן לא מייצג את הרוכשים. כבר היו מקרים מעולם שאנשים סמכו על עורך הדין של הקבלן, אך לא היה מי שיסביר להם את המשמעות של האותיות הקטנות בחוזה. כדי שתוכלו באמת להיות רגועים, בחרו תמיד עורך דין משלכם. הוא מייצג אתכם, על סמך הידע, הניסיון והמקצועיות ההכרחיים.

 

 

 

לשיתוף הכתבה:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
מאמרים נוספים
ליצירת קשר