צוואה מול הסכם ממון

מה ההבדל בין צוואה להסכם ממון?

הצוואה והסכם הממון הם שני מסמכים שונים. צוואה היא מסמך משפטי שמכתיב כיצד יש לחלק את נכסי הנפטרים. צוואה ניתן לשנות בכל עת על ידי מי שעורך אותה. היא אינה חייבת להיות מאושרת על ידי שופט או בית משפט ואינה חייבת לעבור אישורים לפני שהיא מקבלת תוקף. בנוסף, ניתן לערער על צוואה על ידי בני משפחה או אחרים שעשויים להאמין שמגיע להם הרכוש, יותר מהאדם הנקוב בצוואה. הסכם הממון לעומת זאת, הוא חוזה בין שני אנשים הנמצאים במערכת יחסים, לרוב בני זוג או שותפים והוא חייב להיות מאושר על ידי שני הצדדים ולאחר מכן צריך להגיש אותו לבית המשפט לפני שהוא ייכנס לתוקף. ותהיה לכם האפשרות לחלק את נכסיכם במהלך חייכם.

למה צריך גם צוואה וגם הסכם ממון?

אנחנו צריכים גם צוואה וגם הסכם ממון מכיוון שהם שני מסמכים שונים המשרתים מטרות שונות. צוואה עוסקת בחלוקת נכסים ורכוש לאחר פטירה, ואילו הסכם ממון עוסק בניהול הכספים במהלך החיים ולאחר המוות. הרבה אנשים מאמינים שאם יש להם הסכם ממון הצורך שלהם בצוואה נעלם. אין טעות גדולה יותר מיזו, וזה עלול להיגמר בהפסד של כסף רב. במקרה של חיים משותפים, כאשר הפרידה נובעת ממקרה של פטירת אחד מבני הזוג, אז לפי הסכם הממון (אם אחד מבני הזוג נפטר), הרכוש המשותף מחולק לפי חוק הירושה. אלא אם כן, ישנה צוואה שלפיה יהיה ברור מיהם יורשיו של הנפטר, והרכוש יתחלק בהתאם למה שנקבע בצוואה.

אישור נוטריון לצוואה.

תפקידו של הנוטריון לוודא שהצוואה תקפה ואין בה טעויות. מי שעורך את הצוואה עשוי לרצות לקבל את אישורה על ידי נוטריון כי המשמעות היא שהמסמך נבדק ומאושר לחלוטין ובלי טעויות או מחדלים. חתימת הנוטריון על המסמך מאשרת שהוא אמיתי ותקף.

תהליך קבלת צוואה לאישור על ידי נוטריון כולל:

– מתן אישור נוטריוני לחתימת עורך הצוואה (המוריש)

– בדיקה שכל הדפים קיימים ושהם חתומים

– בדיקה שנוכחים כל העדים או חתימותיהם על תעודות העד הנפרדות שלהם

– בדיקה שכל התאריכים בתעודות העדים תואמים את התאריכים בצוואה

שירות אישורי נטוריון כנזכר לעיל תוכלו למצוא באתר – nbn.co.il

אישור נוטריון להסכם ממון.

נוטריון הוא אדם שניתנה לו סמכות חוקית על ידי המדינה, או גורם אחר, להעיד ולאשר את אמיתותם של מסמכים. תהליך האישור מורכב מבדיקה שכל הצדדים חתמו על המסמך ושכל החתימות אותנטיות. תהליך האישור מורכב מבדיקה שכל המידע במסמך מדויק ומלא, וכן עיון בכל הצהרה או שבועה שנמסרו על ידי כל גורם המעורב בהסכם הממון. נוטריונים הם חלק חשוב בתהליך הסכם הממון. הם צריכים לאשר את המסמך לפני שניתן יהיה להשתמש בו לכל סוג של עסקה.

לשיתוף הכתבה:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
מאמרים נוספים
ליצירת קשר