מתי צריך לפנות לעורך דין מיסוי?
לפנות לעורך דין מיסוי

לפנות לעורך דין מיסוי – חשוב לדעת

נושא המיסים בישראל הוא תחום נרחב ומורכב מאוד אשר מחייב בקיאות רבה מצד כל אזרח ובפרט בפני כל בעל עסק אשר מעוניין לשלוט במצב הפיננסי של העסק שלו. יחד עם זאת, חשוב לדעת כי מדובר על תחום מסועף מאוד שמצריך התעדכנות תמידית ושוטפת בשינויים השונים שחלים בחקיקה לצד יכולת להבין את משמעותי התקנות במגוון תרחישים שונים. ההבנה ורמת הבקיאות של כל אדם ושל כל בעל עסק בפרט בכל הנוגע לדיני מיסוי בישראל יכולה להוות את ההבדל  בין הטלת קנסות כבדים ובמקרים חמורים גם התמודדות עם עונשי מאסר לבין חיסכון של סכומי כסף משמעותיים מאוד. לפנות לעורך דין מיסוי המתמחה בתחום היא כורח המציאות בכל עסקה שמערבת סכומי כסף משמעותיים וכמובן גם כאשר עולה החשד לביצוע עבירות מס.

מתי עולה הצורך בשירותיו של עורך דין מיסים?

הצורך בשירותיהם המקצועיים של עורכי דין מיסים מתעורר כאשר בעל  העסק נחשד בהונאה של מס הכנסה, בהעלמת הכנסות או בחשדות פליליים אחרים שקשורים בנושא. בדרך כלל בעל העסק יזומן לתשאול אצל פקיד השומה כאשר חשוב וכדאי שהוא יגיע מלווה בעורך דין מיסים מקצועי ומנוסה בתחום.

מקרה אחר שבו יש צורך בשירותיו של עורך דין מיסים הוא מצב שבו פקיד השומה איננו  מכיר בחלק מההוצאות שבעל העסק רשם ועל כן הוא רושם  לו שומת מס גבוהה באופן משמעותי מזאת שהוא התכונן אליה. במקרה שכזה עורfh דין  מיסים מקצועיים יכולים  לסייע לבעל העסק. בשנים האחרונות פקידי השומה נמנעים מלהכיר בהפסדים של חברות אשר תחום הפעילות שלהן איננו קשור לתחום העיסוק המרכזי של העסק שבהקשר אליו התעוררה המחלוקת. לא פעם  פקיד השומה יעביר את העניין לבית המשפט ובמצב הזה עורך דין מיסים יהיה איש המקצוע המתאים ביותר.

מיהו עורך דין מיסוי בינלאומי?

מיסוי בינלאומי מהווה מרכיב חשוב בשנים האחרונות בקרב לא מעט חברות ישראליות וגופים שונים כאשר הסיבה לכך היא שבשנים האחרונות חלה מגמה ביכולת של גופים ישראליים שונים למכור ולסחור במוצרים שלהם או השירותים שלהם באופן דיגיטלי בכל רחבי העולם. מכיוון שאנו חיים במציאות שבה האינטרנט מהווה כלי חשוב ושימושי מאוד בקרב כלל האוכלוסייה ברחבי העולם, הרי שחברות רבות מנצלות את היתרונות שלו עבור מסחר בחו"ל שמטרתו היא להגדיל את רווחי החברה וזאת מבלי לצאת מהארץ. על אף שכיום קל מאוד לבצע עסקים בחוץ לארץ מבלי לצאת מהארץ, בשל ביצוע העסקים הללו מתעוררות לא מעט סוגיות בתחום  המיסוי הבינלאומי. כל אדם, חברה או גוף שמתנהלים מבחינה עסקית בחול חייבים להכיר את כלל הסוגיות הנוגעות למיסוי בינלאומי וזאת בכדי שלא לעבור על החוק. עורך דין מיסוי בינלאומי הוא עורך דין שמכיר את כל תקנות המס בחו"ל ועוסק בכל סוגייה העולה על הפרק הנוגעת למיסוי בחו"ל.

כל עסק אשר מעבר לפעילותו העסקית בישראל מבצע גם פעולות עסקיות הנוגעות למסחר בחו"ל, צריך לפנות באופן ספציפי לעורך דין מיסוי בינלאומי כאשר עולה על הפרק סוגייה הנוגעת למיסוי המדובר.

בסופו של דבר,  ניתן לומר שאם יש לכם צורך בייעוץ משפטי עם גורם שמכיר את כל  דיני  המיסים בישראל בלבד, עורך דין מיסוי רגיל הוא עורך דין שיכול לסייע לכם. כמובן שחשוב לבחור איש מקצוע מנוסה ומומלץ בתחומו. אם אתם זקוקים לסיוע בסוגיות הנוגעות למיסוי בחו"ל בנוסף למיסוי בישראל, עורך דין מיסוי בינלאומי הוא איש המקצוע הנכון עבורכם.

 

 

לשיתוף הכתבה:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
מאמרים נוספים
ליצירת קשר