תחומי התמחות

עורך דין קניית דירה

ליווי של עורך דין קניית דירה בתהליכי רכישת נדל"ן

עורך דין קניית דירה יהיה אחראי לניהול עסקת נדל"ן חוקית, עבור לקוחותיו המבקשים לקנות דירה חדשה מקבלן, או נכס יד שניה מאדם פרטי. נוכח העובדה כי עבור רוב האנשים, רכישת דירה היא העסקה הגדולה ביותר שהם יבצעו בחייהם, חשוב להיעזר בפרקליט מומחה שילווה את הקונים לאורך הדרך, עד לקבלת המפתח לנכס החדש. הבקיאות של עורך הדין בכל הנקודות והעניינים בהסכם הרכישה, החל משלב ניסוחו הראשוני, מסייעת לייצוג נאמן של הלקוח ושל האינטרסים שלו בכל המשוכות עד להשלמת הרכישה – משמע תורמת לקניית נכס מתאים במחיר הוגן, בתנאי תשלום והתחייבויות הבהירים לרוכש ופועלים לטובתו. 

חשיבות הייעוץ והייצוג המשפטי ברכישת נדל"ן

לקניית של דירה ישנן משמעויות כלכליות נרחבות וכן היבטים משפטיים מורכבים. עורך דין שמלווה את הרוכשים, מעניק כמה וכמה שירותים שמסייעים לסגירת עסקה כדאית עבור הלקוח שלו. מדובר הן בעריכת בדיקות מקדימות לוידוא כדאיוה של העסקה, תוך ניהול משא ומתן תוך כדי התהליך והן בניהול בפועל של התקשרויות הלקוח, מול הרשויות השונות.

הייצוג המשפטי הופך למשמעותי במיוחד גם במצבים יוצאי דופן, כגון עריכת הסכם ממון שכולל או שאינו כולל בעלות משותפת של בני זוג על הנכס – וכן במקרים של רכישת נדל"ן על ידי קבוצת קונים. 

עורך דין קניית דירה - שכר טרחה עורך דין קניית דירה

כל הבדיקות בדרך לחתימה על הסכם קניית דירה

ישנו הבדל בין הבדיקות המקדימות שנעשות לפני רכישת נכס חדש מהקבלן, לעומת קניית דירה יד שנייה שנעשית ישירות מול בעליה הפרטיים או מול מתווך דירות מטעמם. המטרה בייעוץ המשפטי בכל אחד מהמקרים, היא לוודא כי הרוכשים יקבלו מידע מלא על הנכס, לרבות התחייבויות הקיימות עליו במידה שאיננו חדש, על מנת שיקבלו את ההחלטה המושכלת באשר לסגירת עסקת הנדל"ן.

בין היתר, יבוצעו בדיקות בעלות, שעבוד ועיקולים, בחינת קיומם של חובות לרשויות על ידי בעלים קודמים של הדירה, היתרי בנייה ובדק בית. הן בעסקאות של נדל"ן חדש או בתהליכי בנייה והן בקניית דירה שאיננה חדשה, תפקידו של עורך הדין המלווה היא לייצר עבור הלקוח שלו עסקה "נקייה" שלא תגרור אותו להסתבכויות משפטיות וכלכליות, כבר בטרם החתימה על הסכם הרכישה וכמובן אחריו.

שכר טרחה עורך דין קניית דירה

הייצוג של עורך דין העוסק בדיני מקרקעין מסייע לסגירת עסקת הנדל"ן ובין היתר גם להשלמת פעולות מנהלתיות כאלה ואחרות, המבוצעות על ידי מיופה כוח במסגרת תהליך הרכישה. חתימה על מסמך ייפוי כוח נוטריוני מעניקה לרוכש אפשרות לייפות כוחו של אדם או גוף אחר, שיבצע בעבורו את כל הפעולות הנדרשות להשלמת הקנייה מבחינה בירוקרטית, למשל חתימה על משכנתא, רישום בטאבו ועוד. המטרה בחתימה על המסמך מול נוטריון ולאחר ביצוע בדיקות מעמיקות למסמכים המוגשים לפניו וכן את זהויות החותמים, היא להגן על עורך העסקה ולמנוע עבירות או רמאויות שונות, העלולות להיקשר בעסקת הנדל"ן. 

תחומי התמחות נוספים
לתיאום ייעוץ ראשוני
עקבו אחרינו
ליצירת קשר