יעוץ משפטי בקניית דירה
יעוץ משפטי בקניית דירה

עורך דין קניית דירה יכול לסייע בהכנות לקראת רכישת דירה חדשה, בין אם מקבלן או יד 2. עורך דין קניית דירה יכול פשוט להיות עורך דין לענייני מקרקעין, שיכול לעזור בכל מיני בדיקות שיכולות להאיר את נסיבות הרכישה ומה המשמעויות שלה מכל מיני רבדים הקשורים לתחום המקרקעין. ופשוט לשים דברים על השולחן.

 

האם ישנם יתרונות בייעוץ עם עורך דין המתמחה בבדיקות לפני קניית דירה?

עורך דין קניית דירה יכול ללוות תהליך של רכישת דירה. בין אם זה בבדיקת הנכס, בשלבי מתווה התשלום, בענייני חוזים ובשלל תחומים אחרים שיכולים להיות רלוונטיים לתהליך. על עורך דין המתמחה ברכש נכסים להיות מומחה לתחומו, ספציפית לתחום המקרקעין, ואולי ספציפית לסוג השירות שהוא מעניק – שיתמחה בו ויידע את מהלכיו. באם עורך הדין באמת מגיע מתחום המקרקעין ויש לו הבנה לגבי הניואנסים והעומקים של ענייני התחום, אפשר שתהיה לו אפשרות מספקת לסייע בתהליך רכישת הדירה. ניתן להעלות שאלות ולבדוק מהו ניסיונו, כמו גם לדבר עם לקוחות קודמים כדי להתרשם ממידת מיומנותו, כמו גם להרגיש אינטואיטיבית "עם מי יש עסק".

במה עורך דין מומחה לקניית דירה יכול לעזור?

עורך דין קניית דירה יכול לעזור בעריכת בדיקות מקדימות. זוהי למעשה המומחיות שלו. הוא לא בהכרח טוב ברכישת דירות אך אפשר שהוא יידע לבצע בדיקות מקדימות בהתאם. אנחנו לא חושבים שישנן בדיקות מקדימות שכל עורך דין יכול או מתבקש לעשות טרם רכישת דירות, כי לפי מה שעורכי דין מסוימים המתעסקים לתחום המקרקעין אמרו בכל מיני מקורות רשתיים, בעבר, נדמה שכל עורך דין לתחום זה יכול להחליט עבור עצמו אילו בדיקות הוא מעוניין לעשות. על כן אפשר לתשאל ולהשוות ולראות מי מציע מה ואם זה רלוונטי, ואם כן – כמה. ומה באמת רוצים, בנושא זה ואחר.

אילו בדיקות מקדימות עורך דין קניית דירה יכול להחליט לבצע?

עורך דין קניית דירה יכול להציע השלמתן של כמה וכמה בדיקות מקדימות טרם רכישת דירה, או לפחות בשלבי הידברות לשם כך. עורך דין שכזה יכול לבצע בדיקה עבור חריגות בנייה. שיכולות להכליל פרגולות ומחסנים ללא היתרים. בעקרון כל הרחבת בנייה, וכל בנייה בפני עצמה יכולה להתכתב בתנאי החוק עם אי אילו היתרים מתבקשים מבחינה חוקית כדי לאשרר את קיומה. ועל כן עורך דין שכזה יכול לבדוק אם נעשו הרחבות בנייה, או פשוט בנייה – שלא בהתאם לתקנות המצוטטות בתנאי החוק. באם הוא מוצא אפשר שתהיינה בקשה שאלו יקבלו מענה טרם הרכישה או שהרוכש אפשר וישקול בשנית את עניינו בנכס. עורך דין מקרקעין יכול להפיק מסמכים מהרשות לתכנון ובנייה כדי לבדוק את הדבר, כמו גם לראות באם ישנן התרעות על מבנה מסוכן, ושלל אזהרות וחריגות בהקשר לנכס הנבדק.

עורך דין לקניית דירה יכול לאמת את זהות המוכר

עורך דין קניית דירה יכול לבדוק מי הבעלים של הדירה ולראות אם מי שמבקש למכור אותה הוא באמת זה שיכול לעשות זאת מטעם חוקי רכוש וכיוצא בזה. כי באם מדובר בדירה שיש עליה בעלות משותפת, אפשר שמתבקש אישור ונוכחות של כל הבעלים. באם זהות "המוכר", איננה זהה לזהות "הבעלים" של הנכס, הרי שזה יכול לעזור באיתור שאלות שאפשר לתת עליהן מענה ולקבל עבורן בהירות. הבדיקה יכולה להיעשות בשבלים המקדימים לתהליך זה ויכולה להיעשות על ידי הפקת נסח טאבו, ובאם הדירה לא רשומה בטאבו ניתן לאמת זהות בעל הנכס על ידי רשם המשכונות.  

עורך דין קניית דירה: בדיקות אימות חנייה

זה דיי דומה לסעיף הקודם. עורך דין קניית דירה יכול לבדוק באם החנייה המוצעת שייכת לנכס, או לאדם אחר, או בכלל ציבורית. ובכך אפשר לדעת אם היא בכלל פונקציה בעסקה, או שאפשר לשמוט אותה.

לשיתוף הכתבה:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
מאמרים נוספים
ליצירת קשר