עסקת נדל"ן – באיזה שלב בעסקה נפנה לעורך דין מומחה?

ליווי של פרקליט בכל עסקת נדל"ן תסייע להשגת תנאים מיטביים

תהליך רכישת דירה הינו מורכב מהיבטים רבים והוא, ללא ספק, מהווה את העסקה הגדולה ביותר שמרבית האנשים מבצעים בחייהם. למעשה לכל עסקת נדל"ן מכל סוג, קיימות משמעויות והשלכות משפטיות רבות, אשר בדרך כלל אינן בהירות לחלוטין ומכאן שליווי משפטי – כבר למן ההתחלה, יהיה חיוני ביותר. מטרת הייעוץ והייצוג הזה היא השגת תנאי רכישה מיטביים וניסוח הסכם שמביא, בצורה הנכונה והאופטימלית, את האינטרסים של הקונים – או המוכרים, בהתאם לצד שאותו מייצג עורך הדין – לידי ביטוי.

מדוע כדאי לפנות אל עו"ד מקרקעין בכל עסקת נדל"ן?

בין אם מדובר ברכישת דירה שייעודה מגורים ובין אם זהו נכס שיהפוך לבית עסק, ליווי משפטי הינו חיוני בכמה וכמה מובנים ובעסקאות נדל"ן מגוונות:

  1. לביצוע בדיקות מקיפות הנוגעות לכדאיות רכישת הנכס המסוים, לרבות אישורי בנייה אם זה בניין חדש, אישורי מגורים בבניינים שעברו פרוייקט של התחדשות עירונית, קניית דירה כחלק מקבוצת רכישה ועוד.
  2. להתנהלות פרוצדורלית יעילה ומהירה מול רשויות המדינה השונות, או גורמים ציבוריים, כבר בתחילת הדרך ועד להשלמת העסקה וקבלת המפתח.
  3. להבהרת נושא המיסוי, למשל היקף מס השבח שישולם לאחר השלמת העסקה ומיסי מקרקעין שונים אחרים, כאשר מטרת עורך הדין המייצג היא לפעול לצמצום מירבי של תשלומי המיסים.

ליווי לאורך כל שלבי תהליך הרכישה מתחילת הדרך עד להשלמת העסקה

כאשר עורך דין קניית דירה נשכר על מנת ללוות קונים של דירה, עליו לערוך בירורים שונים כבר בהתחלה ולאפשר לרוכשים לקבל את ההחלטות הנוגעות לעסקה, בצורה מושכלת ולאחר שהם מבינים לעומק את המשמעויות של ההתקדמות בעסקה הספציפית הזו.

בפועל זה אומר שעל הפרקליט לערוך בדיקות עוד בטרם ינוסח הסכם הרכישה, ביניהן בירורים מעמיקים של פרטי המוכרים וסטטוס הנכס שבבעלותם אל מול הבנקים והרשויות, בדיקות תכנוניות ובחינת מצב הדירה עצמה – למציאת פגמים, באם קיימים. עורך הדין יסייע לניהול ההיבטים הכלכליים של עסקת הנדל"ן ויפעל לקבלת האינפורמציה שנדרשת כדי לייצר עבור הלקוח שלו, את הסכם הקנייה הנכון עבורו שיאפשר לו להשלים את הקנייה הגדולה ביותר בחייו כשהוא שלם עמה ומבין את כל המשמעויות והנגזרות שלה.

 

עסקת נדל"ן

 

ייעוץ וייצוג משפטי בעסקאות של מכירת נכסים

עורך דין מומחה למקרקעין מייצג גם מוכרים ולכן עסקת הנדל"ן, מבחינתו, צריכה להביא גם את האינטרס שלהם כמיוצגיו, בצורה הטובה ביותר. זה אומר לבחון האם קיימים שעבודים של הנכס ובמידה שכן – מהם הסכומים שבעלי הנכס עדיין חייבים, ניהול נושא המיסוי, עריכת המשא ומתן מול הרוכשים הפוטנציאליים של הנכס ולעתים גם ביצוע בדיקות לווידוא היכולת הפיננסית שלהם להשלמת העסקה. המטרה של הליווי המשפטי בעסקאות נדל"ן מהצד של המוכרים, הוא הגנה על הזכויות שלהם וחתימה על הסכם הוגן שייחתם לשביעות רצונם ויבטיח את קבלת מלוא התמורה בעבור הנכס שנמכר.

לשיתוף הכתבה:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
מאמרים נוספים
ליצירת קשר